Asya da Pop ler K lt r ve Medya

Asya’da Popüler Kültür ve Medya

Yazar: Mutlu Binark
Barkod: 9786057882424
Üreticiler: um:ag Yayınları
Stok Sayısı: Stokta Yok
Basım Tarihi: 6-2020
Baskı Sayısı: 1. Basım
Sayfa Sayısı: 536 Sayfa
Ağırlık: 536,00 Gram
Boyut: 13,50 (en) x 21,00 (boy)
Cilt: Ciltsiz
Kağıt: 2. Hamur
Basım Yeri: İstanbul - Türkiye
Basım Dili: Türkçe

210,00 TL
168,00 TL

Bu kapsamlı, kapsamlı olduğu kadar derinlikli tartışmaların da yer aldığı kitap Türkiye’de genellikle Japon mucizesi, Asya kaplanları ve Çin’in son yıllardaki ticari başarıları ile tanınan Uzak Asya’nın farklı veçheleriyle popüler kültür içeriklerine odaklanıyor. Çin, Japonya ve Güney Kore ağırlıklı olmak üzere Hindistan, Vietnam, Pakistan, Filipinler ve Tayland gibi Türkiye’de çok fazla bilinmeyen ülkelerin popüler kültür ürünlerinin farklı temalar çerçevesinde incelendiği kitap, belki de Türkiye akademisinde bir ilki gerçekleştiriyor.

Hala gözetim, otoriterlik, sansür ve dijital teknolojileri distopik uygulamalarla topluma yaygınlaştırmasıyla anılan Çin’in uluslararası ticaret savaşlarındaki yerini ve popüler kültür unsurlarını hem küresel diplomasi alanında hem de toplumun denetiminde nasıl araçsallaştırdığına dair panaromik ve derinlikli çalışmalarla başlıyor kitap. K-Pop ve BTS kültüründen Hallyu Yıldızlarına, Mukbang Yayınlarından Film Endüstrisine Güney Kore’nin Kültür Endüstrisini nasıl kültürel diplomasi unsuru olarak kullandığına dair derinlikli analizler kitabın ağırlık noktasını oluşturuyor.

Elbette kitapta içe kapalı Kuzey Kore’nin medya kültürleri içinde baskın bir unsur olarak görünen “Juche” ideolojisinin yeri ve tarihsel geçmişi de unutulmamış. Japon Mangaları, Japon Sineması ve bir zamanların “Anka Kuşu” Japonya’nın kültürel diplomasideki iddiasına dair analizlerle kitapta Japonya’ya ayrıca yer veriliyor. Güney Doğu Asya’dan ise dört farklı ülke, birbirinden farklı örneklerle ele alınıyor. Bunların arasında Filipinler’den özgün bir örnek olarak Yönetmen Brocka’nın erotik filmlerinde düzen eleştirisi ile ilgili yazı öne çıkıyor. Yazıda yer alan Yeşilçam Erotik film dönemi ile Filipinler’deki cinsel içerikli filmler karşılaştırması çarpıcı bir ufuk sunuyor.

Kitabın son üç yazısı kriket sporunun Hindistan ve Pakistan arasında nasıl milliyetçiliği ürettiğini, Tayland dizilerinde toplumsal cinsiyet rejimine ilişkin temsilleri ve Vietnam’da kültür, medya ve toplum arasındaki ilişkileri serimliyor.

Asya’da Popüler Kültür ve Medya, Türkiye’deki iletişim çalışmaları arasında bir ilk sayılabilir. Elinizdeki bu kitap giderek dünya siyasetini ve dünya kültür endüstrisini etkileme ve şekillendirme konusunda iddiası artan Asya ülkeleri ve kültürleri üzerine yapılacak başka çalışmalara umarız ilham kaynağı olur.